Stadiul lucrarilor pe Autostrada Sebes - Turda. Loturile 3 si 4, deschise circulatiei in prima jumat...

Iniţial, toate loturile de la Autostrada A10 au avut ca termen de finalizare sfârşitul lui 2016, însă s-au produs întârzieri importante din cauza lipsei avizelor obligatorii pentru construcţie. Deabia anul acesta au fost date autorizaţiile de construire. Cătălin Drulă, consilierul pe probleme de infrastructură la cabinetul premierului, a inspectat la sfârşitul săptămânii lucrările pe autostrada Sebeş - Turda. Răspunzând unei întrebări pe facebook, Drulă a apreciat că în prezent se profilează deschiderea circulaţiei pe loturile 3 şi4, între Aiud şi Turda, până în vara anului 2017.

Lucrările la această autostradă sunt finanţate din fonduri europene şi au fost fazate, pentru a putea fi alocaţi bani atât din perioada de programare 2007-2013, cât şi din perioada 2014-2020. Valoarea totala a fazei I a Proiectului, potrivit Ministerului Transporturilor, este de 986,2 milioane lei, din care valoarea totala eligibila este de 802,7 milioane lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 682,3 milioane lei, adică 85% din valoarea totala eligibilă, iar diferenţa de 303,9 milioane lei este asigurată de la bugetul de stat.

Despre Autostrada Sebeş-Turda, directorul CNADNR, Cătălin Homor, a declarat recent că lucrările pe toate tronsoanele din Autostrada Sebeş-Turda vor fi finalizate în prima jumătate a anului 2018. Până atunci, se vor deschide loturile 3 şi 4, unde lucrările sunt avansate, existând posibilitatea să fie deschişi circulaţiei de la sfârşitul acestui an sau cel târziuînceputul anului anul viitor. Lucrările de pe Lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeş – Turda sunt blocate de subcontractori pentru neplata facturilor scadente, potrivit unor surse din zonă. Se pare că muncitorii au oprit lucrul după ce firma subcontractoare din judeţul Maramureş nu a mai onorat plata facturilor.

Lotul 2 al autostrăzii Sebeş – Turda are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014.

Potrivit unor surse, Aktor SA a subcontractat pentru execuţia lucrărilor (de la km 31 până la km 41) o firmă din judeţul Maramureş, respectiv Crisma Gref SRL, care la rândul ei a subcontractat mai multe firme deţinătoare de utilaje. În urma neplăţii facturilor, muncitorii firmelor subcontractate de către Crisma Gref au oprit lucrul pe porţiunea de autostradă. Se pare că nu ar fi pentru prima dată când acest lucru se întâmplă, un eveniment similar petrecându-se şi la mijlocul lunii septembrie, când de asemenea constructorii au oprit lucrul, solicitând plata facturilor. 

Tronsonul Sebes-Turda este împărţit în patru loturi, ce însumează 70 de kilometri. Suma alocată pentru realizarea investiţiei este de 247 milioane de lei, din care 85% fonduri europene.

   Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada in Sebes pana la Paraul Iovului (iesirea din Alba Iulia), constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fara TVA

   Lot 2 – 24,3 km de la Paraul Iovului pana la intrarea in Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fara TVA.

   Lot 3 – 12,5 km de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fara TVA

   Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea pana in Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fara TVA. (Sursa foto: Cătălin Drulă, facebook)

Comments