STUDIU Patru din zece angajati romani sunt criticati sau penalizati de catre sefi atunci cand greses...

Cu toate acestea, vestea bună este că există şi manageri care au o abordare constructivă atunci când cineva din echipă face o greşeală. În total, 47,5% dintre angajaţii români spun că şefii lor nu numai că nu îi critică în astfel de situaţii, dar chiar îi ajută să repare greşeala. Restul de 12,5% dintre respondenţi susţin că nu apar niciun fel de repercusiuni atunci când greşesc.

Potrivit unui comunicat de presă, greşelile la locul de muncă sunt inerente. Concret, numai 11% din angajaţii români spunând că nu au făcut niciodată o greşeală la job, potrivit sondajului UP! Your Service România.

Opt din zece angajaţi îşi recunosc imediat greşeala şi încearcă să o remedieze, cu sau fără sprijin şi numai 2% dintre angajaţi se absolvă de vină, în timp ce 1,5% încearcă chiar să ascundă situaţia de colegi sau de superiorul direct.

„Modul în care un manager tratează angajaţii atunci când aceştia greşesc cultivă sau distruge asumarea responsabilităţii din partea lor. Angajaţii care sunt în directă interacţiune cu clienţii trebuie să îşi asume, uneori, responsabilitatea şi pentru greşelile pe care le fac colegii lor, iar alteori chiar şi pentru greşeli ale clienţilor. Dacă o greşeală este pedepsită, se va dezvolta o cultură bazată pe frică şi pe învinuirea altora. O greşeală trebuie imediat reparată, indiferent cine este responsabil, şi trebuie folosită ca oportunitate de învăţare şi îmbunătăţire continuă”, spune Elena Călin, CEO UP! Your Service România.

Atitudinea negativă a şefilor - demotivantă

Atitudinea negativă a şefilor faţă de angajaţi atunci când greşesc este cel mai adesea demotivantă, mai ales dacă nici nu primesc apreciere pentru reuşitele lor şi pentru munca depusă. Aproape un sfert din respondenţi susţin că în ultima lună nu au primit deloc apreciere de la şefi, iar alţi aproape 20% spun că nu îşi amintesc să fi primit recent o vorbă bună de la managerul lor. La polul opus, 41% au fost lăudaţi cel puţin o dată pentru performanţele din ultima lună, iar 17,5%, chiar de mai multe ori.

Managerii joacă, aşadar, un rol extrem de important în motivarea angajaţilor să performeze mai bine la locul de muncă, o treime dintre respondenţii la sondajul UP! Your Service România considerând că ar fi mai implicaţi şi, chiar mai productivi dacă managerul ar arăta apreciere pentru rezultatele lor. 

Peste 26% cred că implicarea lor ar creşte şi atunci când şeful i-ar sprijini să găsească soluţii în situaţiile dificile cu care se confruntă, motivându-i totodată să depună eforturi mai mari pentru a evita eventuale greşeli sau probleme.

Se aşteaptă la transparenţă şi onestitate

Pentru a se simţi mai motivaţi, 34,4% dintre angajaţii români îşi doresc să ştie clar care sunt aşteptările managerului de la ei, 28,6% ar vrea să le fie ascultate opiniile şi 27,7% se aşteaptă la mai multă transparenţă şi onestitate din partea şefului lor. 

În plus, 28,4% şi-ar dori să beneficieze de sprijin mai mare din partea managerului direct pentru a participa la cursuri şi traininguri care să îi ajute să dobândească abilităţi valoroase pentru ei şi pentru companie, iar 22,6% cred că ar fi util inclusiv ca acesta să-şi dedice timp pentru a îi instrui acolo unde este necesar. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Comments