DECIZIE – Urbis modifica tarife si strategia de transport public in comun: va asigura curse doar in...

TRANSPORT IN COMUN. Conform unei decizii a proprietarului operatorului de transport public in comun Urbis SA, controlat de municipalitatea Baii Mari (actionar cu 97,06%), incepand din acest an se renunta la traseele extraurbane din/spre comunele Grosi, Dumbravita si Sacalaseni (desi si repectivele comunitati sunt actionari ai firmei, e drept, cu cate 0,49%). Asadar, din 2020, Urbis va mai activa doar in Baia Mare, Baia Sprie, Tautii Magheraus si Recea.

&

Decizia este explicabila prin tentativa de a scoate firma monopolista de transport in comun a Baii Mari de sub amenintarea falimentului, aceasta inregistrand in ultimii doi ani pierderi financiare semnificative, la jumatatea anului 2019 raportand creante de aproape 6,8 milioane de lei si datorii de 8,5 milioane de lei. Practic, s-a renuntat la traseele spre localitatile care nu au platit subventia locala pentru serviciul public de transport in comun, cel mai probabil acestea urmand sa fie deservite, din nou, de operatori privati.

Cu cat sunt reduse tarifele, de fapt

&

Sigur, primarul Baii Mari, Catalin Chereches a anuntat electoral ca transportul in comun in Baia Mare a devenit "aproape gratuit" (Serviciul de Monitorizare 2mnews a cuantificat si declaratii mincinoase, in care edilul spune chiar ca transportul public este gratuit) – in fapt, se pastreaza gratuitatea permisa de lege (si care era si pana acum): au gratuitate elevii, persoanele peste 70 de ani si cele cu dizabilitati (iar pensionarii sub 70 de ani beneficiaza de 50% reducere la abonament).

&

Primarul Chereches, care si-a anuntat candidatura pentru un nou mandat si care si-a inceput de ceva vreme campania electorala, a mai spus ca se ofera transport public in comun si celor care nu sunt din Baia Mare, daca isi parcheaza masinile "la intrarile principale din municipiu, in locurile special amenajate". Numai ca aceste locuri nu exista.

&

Din 2020 s-a modificat si politica tarifara a firmei de transport public a municipiului, fiind anuntate, de edilul Chereches, ,,reduceri de 70%". Pentru respectarea adevarului (pentru ca si aceasta este o minciuna propagata de primarul Chereches), facem urmatoarele precizari:

&

1) Pretul biletului de autobuz nu s-a redus deloc. A ramas 2,5 lei, ca si pana acum. Ca facilitate, insa, acesta si-a marit valabilitatea de la o ora la doua ore;

2) Biletul valabil o zi va costa cu 50% mai putin (5 lei in loc de 10 lei);

3) Abonamentul pentru o luna pe toate liniile va costa cu 65,8% mai putin (30 lei in loc de 68 lei);

4) Abonamentul pentru 3 luni pe toate liniile va costa cu 60% mai putin (60 lei in loc de 150 lei);

5) Abonamentul pentru 6 luni pe toate liniile va costa cu 67,6% mai putin (100 lei in loc de 300 lei).

&

Alte modificari anuntate

&

De asemenea, au fost anuntate dublarea numarului curselor urbane (desi si acum, uneori, se circula cu cate 3-4 calatori, schimbarea statiilor de autobuz, cumpararea a "cel putin 40 de autobuze eco" pentru rutele din Baia Mare si… "desfiintarea parcarilor de pe bulevardele principale ale municipiului, pentru largirea benzilor de circulatie rutiera".

&

Luati aceste anunturi propagate de primarul Chereches ca atare. Adica, doar niste anunturi. Doar traim in orasul cu "Cel mai mare parc industrial din Europa" (desi, de fapt, traim in singurul municipiu resedinta de judet din Romania in care nu exista NICIUNUL), avem "Cel mai mare si mai modern aquapark din tara" (desi, de fapt, n-avem nici macar un amarat de strand) si altele asemanatoare din ciclul "Nu ne doare gura sa mintim, desi nu facem NIMIC".

&

Catalin VISCHI

Comments