Peste 30 de victime inselate prin metoda ,,call center". Cum actionau escrocii

Peste 30 de victime inselate prin metoda ,,call center". Cum actionau escrocii

Peste 30 de victime inselate prin metoda ,,call center". Cum actionau escrocii

Potrivit anchetatorilor, infractorii recrutau victimele prin spunandu-le ca au fost efectuate plati neautorizate din conturile lor bancare si le indrumau catre un asa-numit ,,call center".

Potrivit procurorilor, cele sapte persoane au orchestrat "o schema infractionala extinsa", prin care au pacalit 32 de romani din toata tara. Persoanele prejudiciate erau contactate si li se spunea ca au avut loc plati neautorizate din conturile lor bancare, iar, pentru remedierea situatiei, li se cerea sa apeleze un anume "call center". La celalalt capat al firului se aflau membri ai grupului infractional, care obtineau informatii sensibile despre conturile bancare ale victimelor.

Cum a venit Coldea neinvitat la nunta fiicei milionarului Ioan Niculae. Dezvaluiri exclusive de la Dumitru Dragomir

Ulterior, folosind aceste date, infractorii faceau plati din conturile victimelor catre conturi ale infractorilor sau ale unor apropiati ai acestora. Suspectii au facut astfel transferuri cu sume pornind de la 4.000 de lei pana la zeci de mii de lei.

Banii erau apoi transferati dintr-un cont in altul pentru a li se pierde urma. Operatiunile financiare au fost facute atat pe teritoriul Romaniei, cat si in tari ale Uniunii Europene si non-UE. Pentru instrumentarea acestui dosar, autoritatile judiciare romane au colaborat cu cele din alte tari, actiunea investigativa implicand nu doar perchezitii, ci si interceptarea convorbirilor purtate de pe numere de telefon folosite de membrii grupului. De asemenea, operatori de comunicatii mobile si entitati bancare au colaborat cu procurorii in acest caz.

Situatiile in care politistul e obligat sa testeze soferii, instituite oficial de o noua lege

Comments